Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. június 20., hétfő

Zablepény zölden

Ezt tegnap sütöttem, és nagggyon fincsi lett. Gondoltam hát, leírom a receptet, hátha valakinek van kedve kipróbálni. Akivel találkozunk Július 15-én (az tudja miért :-), az meg is kóstolhatja, mert a diétás kaják asztalán ez is tálalva lesz :-)

Szóval: Egy nagy tepsi lepényhez a következők kellenek:
Alap: 
30 dkg zabpehelyliszt
3 tojás (én most 4-el csináltam a ráadás miatt)
egy kk só (lehet kicsit több is)
víz - hogy olyan nokedli állagú legyen a tészta

Ráadás, amitől extra és finom lesz:
egy csokor petrezselyem apróra vágva
egy csokor metélőhagyma apróra vágva
egész szezámmag (érzés/ízlés szerint)
egész lenmag (szintén zenész)

Az egészet össze kell keverni, és kizsírozott tepsiben egyenletesen, vékonyan szétkenni. Kb. 25 perc alatt sül meg (nekem a széle teljesen el szokott válni a tepsitől). Ha kész, azonnal fel lehet szeletelni. Frissen a legfinomabb. Jó ízű magában is, meg bármilyen sós krémmel is. Mi tegnap halkrémmel ettük (1 szardíniakonzerv összekeverve 1 teavajjal -10 dkg-).

4 megjegyzés:

  1. Remélem, én is megkóstolhatom............

    VálaszTörlés
  2. Hát persze! Mért is ne? A diétás asztal nem csak a "rászorulóknak" készül, hanem az érdeklődőknek is :-)Sokféle finomságot tervezek oda... ...aztán, hogy tényleg finom lesz-é...?
    Ha úgy alakul, már pénteken is megkóstolhatod. Tervbe van véve, hogy a gyerekekkel útra kelek felétek (ez mondjuk időjárás kérdése is) - megígértünk nekik egy kis lubickolást a Balatonban.
    Elküldtem apuval a kórusos videót, remélem el is vitte. Ha elfelejtené odaadni, csak érdeklődj felőle :-)

    VálaszTörlés
  3. Remélem, én is meg tudom majd kóstolni!
    Most pénteken mentek???
    Ott leszünk elvileg Kádártán!!! :) Nem jöttök arrafelé is?

    VálaszTörlés
  4. Hát ez a pénteki nap sokminden függvénye még: időjárás, idegállapot, bátorság - egyedül 4 gyerekkel annyit autózni...

    VálaszTörlés