Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. június 18., szombat

Konyha, konyha, kert, kert, konyha, kert...

Az utóbbi időszak másból sem állt... HÁLA ISTENNEK, van mit betakarítani, elrakni télire!!!! :-) A tavalyi év után ez szinte csodaszámba megy...
A növényeink szépen nőnek a kertben, a sztiviáim is gyönyörűen fejlődnek. Rengeteg ribizlink lett (két tele kosár!!!), lett egy nagy zacskónyi borsó, már ettünk saját répát, petrust, hagymát, karalábét is. Meggyünk nagyon kevés volt, de kaptunk három ládával, úgyhogy azt is tudtam eltenni. És ráadásul kitűnő a minősége is, évek óta nem volt ilyen jó (tavaly semmilyen sem volt :-(... ). Eprünk is sok termett, készült belőle lekvár, szörp, fagyi, leves, és még a fagyba is jutott belőle. A cseresznyefánkon is termett 4 szem gyümölcs, ami a gyerekeké lett - nagyon finom termése van, reméljük sokáig és jól fog majd teremni. Az idén már málnánk is lesz, sőt a szedren is van pár szem gyümölcs - nemsokára ezek is rendesen érni fognak. Anyuéknál szép volt a cseresznyetermés, úgyhogy kaptunk belőle két teli kosárral - jó sok befőtt lett belőle! :-) Bodzaszörpöt is raktam el, meg virágot is szárítottam teának. Most a körömvirágot szedjük folyamatosan és szárítjuk a szekrény tetején, tele van vele a kert. Amin viszont csodálkoztam, hogy az almafáink nem virágoztak. Pedig az öregebb már két évben termett is. Ennyire meggyötörte volna  a tavalyi év, vagy egyébként is előfordul az ilyen, nem tudom, de ez meglepett. A szőlőnk is elég gyatra, nem tudom lesz-e rajta egyáltalán termés - de az is csoda, hogy egyáltalán nem pusztult ki a tavalyi sok eső, vihar, és az azt követő betegségek miatt. Én nem szoktam vegyszerrel permetezni, csak növényi levekkel, meg fahamu van még használatban. Hát, ez nem bizonyult elégnek a tavalyi csapásokkal szemben.
Fárasztó a gyümölcsök felett hosszú órákon át görnyedni - napokon keresztül, de megéri. Saját gyümölcs - vegyszermentes, saját elrakás - kevés tartósítószerrel, ha lehet anélkül. És az ízekről ne is beszéljünk... :-)

ribizliszörp, meggyszörp

cseresznye, meggy

eper, bodza

1 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy!!!!!!!!!!!!! Mi még nem tettünk el semmit, megettük, ami termett. Nem sok volt. Igaz, cukorborsó elég sok van a fagyasztóban. Összesen 17 kilót bontottunk ki. Remélem, lesz majd lekvárnak valónk, mármint sárgabarack és szilva.

    VálaszTörlés