Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. március 3., csütörtök

Egy kis reklám az egészségünk érdekében

Szóval. Nemrégiben írtam kicsit a paleo étrendről. Ha nem is mertek belevágni, vagy csak részben, azért ajánlanék néhány alternatívát bizonyos tápanyagok helyett, ami egészségesebb - sőt, sokkal változatosabb étrendet biztosít:

Búzaliszt helyett  - magőrlemények 
(legegyszerűbb kávédarálóban darálni, de van, amit így is lehet kapni):
- zabpehelyliszt (elvileg gluténmentes)
- mák
- kókusz(reszelék)
- törökmogyoró
- mandula
- dió
- szezámmag
- lenmag 
- stb...


Tej helyett:
- víz :-) - sok kajába tökéletes
- kókusztej
- zabtej
- házi mandula- /diótej



Tejeskávé helyett:
(nem a kávéval van a baj, hanem a tejjel, amit belerakunk) 
zöldtea - a mangós nagyon finom cukor nélkül is - 
hatása ugyanaz, illetve jóval több:
  

 Cukor helyett 
(ugye ezzel azért a legtöbben egyetértetek, hogy mennyi gondot okoz az egészségünknek?!):
- szacharin
- ciklamát
- (méz)
- sztívia:
(még nem jött meg, de ha itt lesz, igyekszem majd minél több növénykét szaporítani, termeszteni - a családtagjaimnak tutira jut majd belőle:-) 
- nyírfacukor 



Zsiradékok:
Sok-sok harc zajlik a növényi és állati zsiradékok, olaj - zsír, margarin - vaj élettani hatásai között. 
Melyik az egészségesebb?
Sokat olvastam ezekről. Az én szavazatom:
Hidrogénezett olajok (pl. napraforgó) helyett: állati zsíradék (baromfi, sertés)
Margarin helyett: vaj, sőt, ghee (vajzsír / tisztított vaj), amit tök egyszerűen otthon is elő lehet állítani.
És ha már olaj, akkor hidegen sajtolt, és magas omega-3 zsírsav tartalmú:
pl: olivaolaj, lenmagolaj, SŐT: olajessimo (magyar találmány, magyar gyártmány, abszolút szívbarát, jobb és olcsóbb az olivaolajnál)


Sokan nyaggatnak vele, mennyit fogytam. Hát főként a felsoroltak miatt. De az igazi célom nem a fogyás volt, hanem az egészségesebb étkezés, egészségesebb élet. A sok-sok jótékony hatás mellett a plussz súly leadása csak mellékes, de annál örömtelibb hatás. 

Ja, és sokféle zöldség, gyümölcs, és huuuussssiiiii!!! :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése