Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. március 30., szerda

Bögrés süti - átalakítva

Na, igen, átalakítva. Mostanában ez a kulcsszó :-) Kutatok a régi receptek között, mit, hogyan lehet paleósítani. Ez a poharas most nagyon bejött, csak nem lett igazán paleós, hanem csak tej- és gluténmentes, mert nincs itthon ide vonatkozó édesítőszerem, így sima, egészségtelen cukorral készült az alkotás. 


Szóval mi is kell hozzá:

1 bögre darált mák / dió / mogyoró (amelyik tetszik)
1 bögre cukor (jobb a xukor vagy sztívia - no, ebből biztosan nem kell 1 bögre, csak jóval kevesebb...)
1 bögre zabliszt
3 tojás
kb. 1/2 - 1 bögre víz
1 sütőpor
1 vaníliáscukor (ez is lehet paleós - porXukorba kell vaníliarudat tenni pár napra, amíg átveszi az aromáját)
Aki szereti, tehet még bele áfonyát, meggyet, mazsolát stb...

Az egészet összekeverem (kissé folyós állagú lesz), és sütőpapírral kibélelt, közepes méretű tepsibe öntöm. Kb. fél óra alatt megsül - de ha már nem ragad a fogpiszkálóra, mikor beleszúrjuk, akkor tutira jó.
A mákosba lehet, hogy érdemes esetleg 10 dkg vajból gheet készíteni és beletenni, mert így kissé száraz. A diós és mogyorós viszont teljesen jó (nálunk ez a két fajta jött be igazán mindenkinek:-).

4 megjegyzés:

  1. Bögrés mákosat én is csináltam ma meggyel. Természetesen az egészségtelen cukorral, de azzal finom. Úgy gondolod, hogy az édesítő egészségesebb? Ennek utána nézhetnél!

    VálaszTörlés
  2. Nem mindegyik édesítő egészséges - pl. a fruktóz és az aszpartam tartalmúak tutira nem (boltban én még csak ilyeneket láttam). De erről már írtam korábban egy bejegyzést, ott bővebben olvashatsz róla. Én, ha lenne most éppen pénzem rá, nyírfacukrot (xukor) tennék bele, mert ennek számos pozitív hatása van. Ha megjön végre a sztíviám, és beindul a "termelés" - :-) - akkor biztosan azt is ki fogom próbálni sütéshez. Ez mindkettő jóval egészségesebb a cukornál - pl. a fogainkra is jó hatással van :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki! Mindenképpen kipróbálom! Most van meggy is otthon, abból is teszek bele. Kíváncsi leszek a sztívia ületevényedre :_) Egyébként én is vettem sztívia "port", de nem tudtam használni, mert az arányokkal nem voltam tisztába, kóstolni nyers ételt nem szoktam sosem (vendéglátóipari szakközébe jártam, és ott tilos volt az ilyesmi). A xukor nekem felhasználóbarátabb!

    VálaszTörlés
  4. Eddig én is csak a Xukrot próbáltam, abból ugyanannyi kell, mint a sima cukorból.

    VálaszTörlés