Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. április 8., péntek

Erdőkert


 Ami azt illeti, engem nagyon bezsongatott "A jövő farmja" című film, amit az előző bejegyzésben  ajánlottam. Megtetszett az erdőkert gondolat, ami ott is előjött. Azóta jobban is utánaolvastam, és egyre jobban és jobban tetszik ez a megoldás. Rájöttem, hogy csak úgy magamtól én is hasonló törekvésekkel indultam neki az "új" házunk még parlagon heverő telkének benövényesítéséhez. Mindenféle gyümölcsfát - és bokrot be akartam szerezni, amit szeretünk - ez nagy részben már meg is történt, van, amelyik már terem is. Sokféle bokrot is ültettünk, az idén már gyönyörűen virágzik mind. De a film és az azt követő kutatás alapján rájöttem, hogy bizony még sokféle cserjét be fogok szerezni a "birtokunkra". Mégpedig főleg olyanokat, amik egészséges bogyókat teremnek, nem csupán dísznek vannak (galagonya, som, kökény, berkenye...). Az aljnövényzettel vagyok még gondban. Persze rengeteg féle gyógynövényem, virágom van, ezek közül most sok bekerült a veteményeskertbe is. De még "erdőtalaj tápláló" növénykéket is kéne találnom, keresnem, a teljességhez. Na, majd szépen sorjában.
Remélem, hogy a kis "erdőnk", ha felnövekszik, jó szél- és porfogó is lesz, mert ezekből bőven akad itt a préri szélén. Azonkívül igyekeztem úgy válogatni, hogy a paleo-kenyerünk is biztosítva legyen a gyümölcsökből. Persze ez még sok esetben évek kérdése, de remélem, hogy működni fog. 


3 megjegyzés:

  1. Irigylésre méltó udvarotok van!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Ez itt nem a mi udvarunk, hanem egy tápiószelei erdőkert - kísérleti permakultúrás telek. A miénk majd 15-20 év múlva fog hasonlóan kinézni... ha megérjük :-)

    VálaszTörlés
  3. jahhh! :)
    na, mindegy! a leírásod alapján azért már most is irigylésre méltó!

    VálaszTörlés