Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2012. május 4., péntek

Lehet nem félni is a jövőtől?

"- De akkor most mondd meg nekem: hol töltöd te az időd legnagyobb részét az elmédben, a képzeletedben: a  jelenben, a múltban vagy a jövőben?
   Mack egy pillanatra elgondolkodott, mielőtt válaszolt volna. - Azt hiszem, be kell vallanom, hogy nagyon kevés időt töltök el a jelenben. ami engem illet, jó sokat időzök a múltban, de  a maradék időm  döntő részében a jövőt próbálom elképzelni
- Akárcsak a legtöbb ember. Amikor veled vagyok, akkor ezt a jelenben teszem -  én a jelenben élek. Nem a múltban! Habár egy visszatekintés által sok minden felidézhető, és nagyon sokat lehet okulni, de csak akkor, ha csupán látogató vagy a múltban, nem pedig állandó lakos. az meg egészen biztos, hogy én nem lakozom ott abban a jövőben, amit te megjelenítesz, vagy elképzelsz. Mack, tisztában vagy azzal, hogy a jövőről való elképzelésedben, amit szinte mindig valamiféle félelem diktál, csak nagyon ritkán - de lehet, hogy sohasem - látod azt, hogy én ott vagyok veled?
   Mack újból elhallgatott és elgondolkodott. Jézusnak igaza volt. Nagyon sok idejét felemésztette a jövőtől valófélelem és aggódás, és képzeletében  a jövő általában sötét és nyomasztó, vagy pedig kifejezetten rémületes volt. És Jézusnak abban is igaza volt, hogy amikor elképzelte a jövőt, abból Isten mindig hiányzott. 
- Miért van ez így? - kérdezte Mack.
- Azért, mert kétségbeesetten próbálsz az ellenőrzésed alá vonni valami olyasmit, ami fölött nincs hatalmad. Nem tudod befolyásolni a jövőt, mert az még csak nem is valóságos, és soha nem is lesz az. Mepróbálsz Istent játszani azzal, hogy elképzeled, hogy a gonosz, akitől félsz, valósággá válik, aztán pedig megpróbálsz terveket és eshetőségeket kidolgozni arra nézve, hogyan tudnád elkerülni azt, amitől félsz.
- Igen, Sarayu is lényegében ugyanezt mondta - válaszolta Mack. - De miért van olyan sok félelem az életemben?
- Azért, mert nem hiszel. Nem tudod, hogy mi szeretünk téged. Az a személy, aki a félelmei által él, nem fog szabadságot találni a szeretetemben. Most nem a valós veszélyek miatti racionális félelmekről beszélek, hanem a képzelt félelmekről, és különösen a jövőbe kivetített képzelt félelmekről. amilyen mértékben ezek a félelmek elfoglalják az életedet, olyan mértékben sem el nem hiszed, hogy én jó vagyok, sem a szíved mélyén nem tudod, hogy én szeretlek téged. Énekelsz a szeretetemről, beszélsz róla, de nem ismered igazán."

-Wm. Paul Young: A viskó-  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése