Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2010. szeptember 24., péntek

Fáradtság ellen...


Nem tudom ki hogy van ezzel, de én ebéd után igen sokszor szívesen aludnék egy jót. De hát a drága lánykáim biztosan nem akkor álmosak, amikor én, úgyhogy ez nemigen szokott sikerülni. Viszont valahogyan túl kell élni a majdelalszom állapotot. Hát én ilyenkor szoktam kimenni a kertbe dolgozni. Gyomlálgatni, vetegetni stb... Vagy végülis bármilyen szabadban végzett fizikai munka jó az álmosság legyőzésére.

Viszont a szép az az egészben, hogy ilyenkor az éppen ébrenlévő csemetéim is szívesen jönnek segíteni. Hívni sem kell őket, Barni, Márti jönnek maguktól. Nagyon szeretnek a kertben dolgozgatni, pl. hordják a gazat a pipiknek. Ha pedig találnak egy hernyót, csigát vagy más egyéb bogarat, élvezettel nézegetik, vizsgálgatják, s végül odaadják pipicsemegének. Barni különösen szeret kint ügyködni. Fát vág apjával, a kis baltával (!), talicskázza a komposztot, összegereblyézi a  levágott füvet, pakolja a farönköket. Igazi kis gazda.

De Márti is kis gazdasszony: velem együtt eteti a pipiket, és ha nem ő hozhatja be a tojásokat, összedől a világ és az utca másik végén is hallják a hisztit... Múlt héten, mikor levágtunk néhány tyúkot, élvezettel nézte a kivégzést (milyen vicces, mikor a pipi fej nélkül kezd el repülni!), és segített kopasztani is. És ezek után az ebédnél a legnagyobb élvezettel ette a reggel még szaladgáló jószágot. Mindenesetre biztosan nem finnyás (ebben...).


Nagy áldás, hogy ekkora udvarunk, kertünk van! Nem is tudom mi lenne, ha nem tudnánk egész nap kint lenni: szaladgálni, hintázni, játszani, bunkizni, "jó" levegőt szívni, D-vitamint gyűjteni a napon, kertészkedni, bogarászni, békázni...   egészségesen élni...

1 megjegyzés:

  1. Egy talicska gyerek, a legkisebb már nem fért bele? Öregapjuk is ilyenben szokott aludni ebéd után.

    VálaszTörlés