Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2013. június 29., szombat

Nyári szünet - első két hét

Eseménydúsan indult a nyári szünetünk.
Az évzáró előtti napon megtekintettünk egy rom-várat, jobban mondva egy film-díszlet maradványait. Pilisborosjenőn néztük meg az Egri csillagok film-változatának helyszínét, és a díszlet-vár romjait. Hosszú séta után értünk oda. A falakat favázra építették, betonba ágyazott kövekből. Kívülről jól nézett ki, belülről pedig tökéletes falmászó építménynek bizonyult:






A szünet első hetében még dolgoztunk a suliban, évzáró értekezlet volt, aztán meggyet szedtünk, majd magoztunk (3,5 fél kosárral), és el is raktam szörpnek a levét, üvegbe a gyümölcsöt. Nem számoltam meg, de jó sok lett. A borsónkat is felszedtem, az is szépen termett. A helyére majd megy a kukorica (ami kb. októberre meg is fog érni :-).
Aztán hétvégén anyósoméknál voltunk: a nagy melegben a patakban hűsöltek a gyerekek legszívesebben, de  a játszóteret is nagyon élvezték ismételten. Aztán jöttek nagynénik, nagybácsik, unokatesók néhányan, és jó volt velük találkozni, játszani, beszélgetni. Én meg találtam egy könyvet a polcon: Az indián hercegnő című ifjúsági regényt (a szerzőjére nem emlékszem) - igazából mesekönyvet kerestem a gyerekeknek, mert elfelejtettünk vinni, de ez a regény engem kötött le leginkább, még ott ki is olvastam :-). Voltunk Patakon is, várat néztünk, játszótereztünk. Drága Páromnak osztálytalálkozója is volt. Aztán a nagyfiúk leszedték papáék meggyét, amit ügyesen ki is magoztunk - kb. 100 l mennyiségben...





 
Hazatérve leszedtük a ribizlinket - két teli kosárral, igen szép termés volt. Elvetettem a kukoricát, palántáztam kelkáposztát, gazaltam - és gyönyörködtem a kertünkben - szerintem igen különleges látvány a sok virág között az ennivalónak való növényzet. Leszedtem az érett málnát is, aminek egy részét megettük, egy részéből meg fagyi lett. A ribizli magozásába jó, hogy életem párja is besegített, mert így is fél 11-ig dolgoztunk vele. A végén olyan fáradt voltam, hogy elfelejtettem kiszedni belőle a fagyasztóba, és összeturmixoltam az egészet... Reggel felöntöttem vízzel, cukrot húgom hozott még hozzá, mert nem volt elég itthon - így az egész több, mint 30 l lett. Lemertem a levét üvegekbe, a sűrűjéből lekvárt főztem. Aznap még virágot is ültettem, mert a szomszéd kertésztől kaptunk egy csomót. 
Tegnap Ópusztaszeren voltunk - a nagyok ingyenjegyet kaptak az iskolában ajándékba, a kicsiknek ingyen be lehetett menni, így csak nekünk kellett belépőt fizetni. Láttunk honfoglaló lovasbemutatót nyilazással és egyéb érdekességekkel, megnéztük a Feszty-körképet és körbejártuk az egész parkot. A tóparton ebédeltünk, és legjobban a skanzent élveztük - a tanyán segítettek kukoricát morzsolni, azt kővel megőrölték, Barni fára mászott, Klárit libák kergették meg. Az egész rendkívül bőséges látnivalót nyújtott, igen gazdag gyűjtemény van bemutatva a különböző típusú házakban. Nagy élmény volt, jól el is fáradtunk.














 
 Hazafelé még bementünk Solton az Oázis fagyizóba, mert a tanév-végi akciójuk keretében a kitűnő tanulók 5 gombóc ingyen fagyit kaphatnak náluk ajándékba, ha bemutatják a bizonyítványukat. Hát, ezt nem lehetett kihagyni - és megérte, mert nagyon finom fagyijuk van! :-)
 
Hazaérve vettük észre, hogy a ribizliszörpök kilőtték a tetejüket... Mentsük a menthetőt - felforraltuk (2 részletben) a szörpöt, újramostam az üvegeket, és újra szétmertem, és dunsztba raktam az egészet. Közben meg azon izgultam, hogy elég legyen a celofánom... de pont annyi volt, amennyi kellett :-) A fárasztó nap után az ismételt szörpözéssel 11-kor végeztünk... cseppet sem voltam kipurcanva... de remélem megmenekült a szörpünk az enyészettől.
Ma Dunaföldváron voltunk a DRK iskoláinak tanévzáró pedagógus "buliján". Voltak beszámolók, ebéd, torta, fagyi, szarvaspörkölt, a gyerekeknek sokféle játék, a felnőttek meg kedvükre beszélgethettek - jó kis nap volt ez is.






3 megjegyzés:

  1. Hihetetlen, hogy mennyi erőd van a befőzések sorát végigolvasva...
    Ópusztaszer pedig nagyon jó ötlet egy családi kirándulásra - bár a mijeink még egyelőre jóval kevesebben fognának fel az egészből, mint a ti nagyjaitok.

    VálaszTörlés
  2. Ópusztaszeren mi is voltunk egyszer, de én csak arra emlékszem, hogy melegem volt. Na azért a Feszti körképre is emlékszem...
    Zsuzska, rengeteg energiával vagy megáldva. Persze nálatok elég nagy a fogyasztó társadalom is...

    VálaszTörlés
  3. Tévedtek az energiáimat illetően - ez erőn felüli volt... de nem hagyhattam kárba veszni azt a rengeteg gyümölcsöt. Ráadásul, amit elrakok, azt nem kell megvenni, és tudom, mi van benne - manapság ez egyáltalán nem mindegy.

    VálaszTörlés