Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2013. június 1., szombat

Csokis - mogyorós

Ha akarom süti, ha akarom, fagyi... :-)
Anyu készített egy érdekes sütit, amit én itthon kicsit átalakítva, más liszteket használva készítettem el. Már akkor feltűnt, hogy az állaga alapján, akár fagyinak is jó lenne, de eleinte csak megsütöttem, mivel nem volt fagyi-szezon.

Csokis-(mogyorós/kókuszos) süti:

10 dkg vajat és 10 dkg étcsokit (74%-os) összeolvasztok, hagyom hűlni.
Felverek 8 tojásfehérjét, majd belekeverem a sárgáját, xukrot (min. 8 ek, de érdemes kóstolgatni), olvasztott csokit, vaníliás xukrot (vagy aromát), 30 dkg darált mogyorót (vagy ha nem mogyoró ízűt szeretnék, akkor mandulát, vagy esetleg 20 dkg apróra darált kókuszreszeléket), 2 ek. natúr kakaót, ha jól esik, némi rum-aromát, csipet szódabikarbónát (enélkül is jó). Aszalt gyümölcsökkel lehet még fokozni az élményt. Az állaga habos-krémszerű lesz.
Előmelegített sütőben, zsírpapíros tepsiben sütöttem, közepes lángon. Nagyon könnyű, nagyon csokis süti az eredmény.

Csokis-(mogyorós) fagyi: 

1 dl kókusztejben felolvasztok 10 dkg étcsokit (74%-os), hagyom kihűlni.
Felverem a 8 tojásfehérjét, de ebből kihagyom a sárgáját, mert különben túl domináns lesz az íze a fagyiban. Hozzákeverem a xukrot (min. 8 ek, de érdemes kóstolgatni), olvasztott csokit, vaníliás xukrot (vagy aromát), 2 ek. kakaót, esetleg rum-aromát, ha mogyoró ízűt szeretnék, akkor 30 dkg darált mogyorót, ha nem, akkor mandulát. Itt érdemes nagyon megdarálni  mandulát/mogyorót, szinte vaj állagúra, mert különben reszelni fogja a torkunkat. Ha kész, irány a fagyasztó.
Nekem ebből 2 adag fagyi lett (értsd: 2x6 főre való a mi mértékeinkkel mérve). Vigyázat, nagyon laktató!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése