Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2012. január 14., szombat

Receptek

Karfiolkrémleves


Megmaradt karfiolpüréből készült (a főtt karfiolt összeturmixoltam zsírban sült hagymával és petrezselyemmel.).
Zsíron megdinszteltem két nagy fej apróra vágott hagymát, és kockára vágott kolozsvári szalonnát. Felengedtem vízzel, majd a karfiolpürét is hozzáadtam. Sóztam, borsoztam, és már készen is volt. Nagyon ízletesre sikeredett :-)

Apró linzerkekszek több variációban


A gyerekeim nagyon édességre vágytak, nekem meg eszembe jutott a karácsonyi jól sikerült linzerem. Gondoltam,újra elkészítem. Ja, csak nem írtam fel az arányokat... Így aztán ez nem olyan lett...

Mostani kísérlet:
40 dkg darált mandula
10 dkg kókuszliszt (ezt a kényszer tetette bele velem, mert túl híg lett a tésztám - de legalább jó kókuszíze lett a keksznek tőle)
2 tojás
10 dkg xilit
10 dkg méz
10 dkg kókuszzsír
szódabikarbóna, vaniliásxukor

Az elkészítése ugyanúgy történt, mint a normális linzeré, de nagyon figyelni kellett, majdnem elégettem a végét a sütőben. Karácsonykor megkeményedett a tésztám, majd újrapuhult, most azonban teljesen puha és omlós maradt. 

Karácsonyi variáció, ha a most tapasztaltak után jól gondolom, ez lehetett:
30 dkg darált mandula
10 dkg xilit
5 dkg kókuszzsír
2 tojás
szódabikarbóna, vaniliásxukor
(Erre csokimáz került, meg maradék mandulakrém és gesztenyepüré a bonbongyártásból)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése