Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. január 28., péntek

Róma 2,1. 3-4

"Ezért nincs mentséged, te ítélkező ember, mert amikor más felett ítélkezel, magadat ítéled el, hiszen magad is ugyanazt cselekszed, miközben ítélkezel! ...
Azt gondolod, te ember, aki ítélkezel azok felett, akik ilyeneket tesznek, holott magad is ugyanazokat cselekszed, hogy akkor te megmenekülsz az Isten ítéletétől? 
Vagy megveted jóságának, elnézésének és türelmének gazdagságát, és nem veszed tudomásul, hogy téged az Isten jósága megtérésre ösztönöz?" 



Ez volt a tegnapi Ige. Mostanában rengeteg ítélkezés van körülöttem, sokszor bennem is. Azért igyekszem keveset ítélkezni, mert a szívünkbe csak Isten lát bele, ő ismeri a másik ember lelkét, gondolatait, tetteinek okait. Mi csak azt látjuk, ami a szemünk előtt van, az pedig sokszor csalóka. Mielőtt ítélkeznénk másokról, tényleg érdemes előbb magunkat megvizsgálni: én milyen vagyok? mit tennék ugyanebben a helyzetben? hogyan viselkedek másokkal szemben? stb... Az ítéletünk sokszor visszacsaphat, hát ne mondjunk ki semmit elhamarkodva. Végül pedig egyedül Istennek van joga ítélkezni felettünk. Az Ő szemében ugyanolyan bűnösök vagyunk mindannyian, és Krisztus megváltó szeretete nélkül egyformán elvesznénk. Tanuljunk egy kis alázatot, tanuljunk meg hallgatni a sok beszéd helyett, s békésebb, boldogabb lesz az életünk. :-)

2 megjegyzés:

  1. Tegnap előtt találtam egy csángókkal foglalkozó cikkben. Azt hiszem pont idevág, főleg a csillagozottak.

    "Mi az mi pénzbe nem kerül:

    · Mindenkihez jó szót szólni.
    · Csak egy beteget felvidítani.
    · Valakinek kezet nyújtani.
    · Ajtót óvatosan csukni.
    · Minden apróságnak örülni.
    · Mindenért hálás lenni.
    · Jó tanácsot adni.
    · Egy levelet megírni.
    · Apró túlzásokon nem rágódni.*******
    · Jogos panaszt nem felemlegetni.*****
    · Más hibáját elnézni.******
    · A háttérben maradni.*****
    · Rossz hangulatot elhessenteni.
    · Nem megsértődni egy félresikerült szón.*******
    · Elismerni a jót, s megmondani.
    · A megalázottal együtt érezni.
    · Egy-egy tréfás szót mondani a gyermekeknek.
    · Elismerni az elkövetett hibát.*********
    · Előre örülni a holnapnak.
    · A dolgokra pedig aludni egyet.******"
    http://www.parokia.hu/publikacio/cikk/232/

    VálaszTörlés
  2. Köszi Kriszti! Ez nagyon jó! Kirakhatom főoldalra?

    VálaszTörlés