Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. január 24., hétfő

Szerencse vagy szerencsétlenség?

Egy idős földművesnek volt egy öreg lova, amellyel a földön dolgozgatott. Egy nap a ló elszabadult, s eltűnt a dombok közt. Amikor a szomszédok kifejezték sajnálatukat a szerencsétlenség miatt, az idős ember csak ennyit mondott:
- Szerencse vagy szerencsétlenség? Ki tudná azt megmondani?
Egy hét múlva a ló visszatért a dombok közül egy ménes vadlóval, és amikor a szomszédok a földműves szerencséje miatt örvendeztek, ő ismét ezt mondta:
- Szerencse vagy szerencsétlenség? Ki tudná azt megmondani?
Amikor az idős ember fia megpróbálta betörni az egyik musztángot, leesett a lóról, és eltörte a lábát. A szomszédok megint sajnálkoztak. Nem úgy az idős ember, aki csak ennyit szólt:
- Szerencse vagy szerencsétlenség? Ki tudná azt megmondani?
- Néhány hét múlva bevonult a hadsereg a faluba, és besoroztak minden hadrafogható fiatalembert. Amikor az idős földműves fiát a törött lábával meglátták, lehagyták a listáról. Szerencse volt ez, vagy szerencsétlenség? Ki tudná azt megmondani?


4 megjegyzés:

  1. Na, ma épp így álltam hozzá a forgalom vizsgához.
    Meghúztak...
    - Szerencse vagy szerencsétlenség? Ki tudná azt megmondani!

    VálaszTörlés
  2. :-( Pedig nagyon drukkoltam neked!!!
    (Először én is így jártam - majdnem elütöttem egy motorost a színháznál... - de másodszorra sikerült! :-) Hogy is mondják? Ismétlés a tudás anyja vagy micsoda...
    Lehet, hogy pocak nélkül egyszerűbb lesz majd, úgy jobban megy a koncentrálás (legalábbis nálam). Azért ne keseredj el nagyon!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Köszi a biztatást!
    JÖvő szerdán egyébként újra próbálom. Ha akkor sem jön össze, akkor szülésig már hagyom... Csak akkor nem tudom, mikor lesz meg egyáltalán... Ez a legstresszelőbb az egészben...
    Mindegy... Majd meglátjuk.
    Biztosan semmi sincs véletlen...

    VálaszTörlés
  4. Hát imádunk érted egy-két sort szerdáig :-) és nagyon drukkolunk!!! Egyébként tényleg nincsenek véletlenek, csak sokszor nem tudjuk meg a történések miértjét, értelmét, csak később. De azért ne stresszelj ezen, mert annyit nem ér meg. Fontosabb, hogy nyugodt légy, amennyire persze lehet.

    VálaszTörlés