Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2014. augusztus 24., vasárnap

Mi szemüvegesek

- No, most nem a regényre gondoltam, bár kedves olvasmányom volt ki tudja hány éve (?).
Janka tavasszal panaszkodott, hogy nem jól lát. Akartam kérni időpontot, de csak nyár elejére lett volna, aztán az is kiderült, hogy itt nálunk meg se vizsgálják, mert nincs gyerekszemészet, úgyhogy át kell vinni a városba - pofátlanul beleröhögtem az asszisztencia szemébe az SZTK-ban, mondván, hogy bezzeg az én gyerekkoromban áldott emlékű Kollányi doktor bácsi bezzeg mindenkit képes volt megvizsgálni a csecsemőtől az aggastyánig... hová jut ez a világ???? :-)
Lényeg, hogy időpontunk nem lett sehol sem - mert nekem is kellett volna már erősen. Aztán az esküvő előtt Dórival vásároltunk a városban, és betévedtünk az Ofotértba, ahol megintcsak nem vizsgálták meg a lyányt. De Dóri tovább vitte egy másik üzletbe, ahol viszont megnézték, sőt, gyorsan frissen a gyerekszemészetet is felhívták és elintéztek neki egy gyors pupillatágításos vizsgálatot is - csak úgy. De ha már ott voltunk, én is megnézettem magam, és bizony már -1 -es lencsékkel láttam csak jól... De miután a vízszintes emelkedőnek, a párhuzamos pedig összetartó vonalaknak látszott, csak -0,75-t kaptam, hogy először ezt szokjam meg, aztán jöhet az erősebb lencse. Aztán Jankával is végigjártuk a vizsgálatot, aztán újra a boltot, és végül ezen a héten ő is megkapta a szemüvegét (én már egy hónapja hordom). Ő szokja, én sok év után újra szokom, de végre jobban látunk, és kevésbé fárad el a szemünk - merthogy ugyanolyan szemproblémánk van: nem egyformán töri a két szemünk a fényt, és mint megtudtuk, ezért kell a szemüvegünkbe cylinder.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése