Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2012. július 9., hétfő

Kétféle rakott cukkini

Hála Istennek, az idén szépen terem a cukkinink, így elég sűrűn eszünk belőle az utóbbi időben. Így, hogy ne legyen unalmas, többféle módon készítettem el a rakott változatát:

Tojásos-kolbászos rakott cukkini
Ez igazából a rakott krumpli átalakítása.
Egy mély jénaiba, 6-unknak felhasználtam egy jó nagy cukkinit, 5 db főtt tojást, egy karika lecsókolbászt, 2-3 nagy fej hagymát, némi paradicsomot, olajat és sajtot. A rétegek alulról felfelé így alakultak:

- Cukkinikarikák besózva
- Jó bő zsíron sült hagyma a zsírral együtt
- Tojások felkarikázva
- Kolbász felkarikázva
- Cukkini sózva
- A tetejére egy kevés paradicsom, olajjal / zsírral meglocsolva

Az egészet először lefedve sütöttem (hogy legyen leve), majd mikor már félig megsült, levettem a fóliát róla. Mikor készre sült, ráreszeltem a sajtot (így is szépen ráolvadt).

Rakott cukkini tarjával
Ez teljesen más, mint az előző, de nagggyyyyoooonnn finom!
Felhasználtam hozzá egy jó nagy cukkinit, 1/2 kg tarját csíkokra vágva, 2-4 fej nagyobb hagymát, paradicsomot, olajat, sajtot, fűszereket. A rétegei így alakultak: 

- Cukkinikarikák sózva, majorannázva
- Hagymakarikák
- Tarja csíkok sózva, borsozva, petrezselyemmel megszórva
- Hagymakarikák
- Cukkinikarikák sózva, borsozva
- Tetejére paradicsomot tettem némi olajjal meglocsolva

Ezt is először fedve sütöttem, majd fedő nélkül, és amikor megsült, sajtot reszeltem rá.

Kép sajnos nem készült róla, olyan gyorsan elfogyott... :-) No, majd pótoljuk!

1 megjegyzés:

  1. De jó ötletek! Főleg a rakott krumplihoz hasonló tetszik.
    Én töltött cukkinit csináltam. Félbevágva sütőlapra, bele mindenfélét, ami épp van, vagy ami maradt, tetejére tejföl és esetleg sajt.

    VálaszTörlés