Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2011. július 21., csütörtök

Kavicsok

A minap ismét a Duna-parton időztünk egy keveset. Leültünk a sóderes parton, és elkezdtünk kavicsokat gyűjtögetni. Mindig is szerettem a kavicsokat - annyira sokszínűek: sokféle méret és forma, sokféle szín-árnyalat, mindegyik önmagában is változatos képet mutat, de együtt mégis teljes harmóniában fekszenek egymás mellett a vízparton.

Az jutott eszembe, hogy mi is egyen egyenként mennyire változatosak vagyunk, mennyire mások és mennyire hasonlóak. És a sokféle színes egyéniség mégis egymást kiegészítve, harmóniában élhet egymás mellett. 
A kavicsok sem acsarkodnak egymásra, hogy te ilyen vagy, én meg olyan, én szebb vagyok, mint te... együtt, egymástól lesznek  igazán szépek. Együtt viszi őket a víz, közben összeütköznek, csiszolódnak egymáson. S végül csillogóan szépek lesznek. Célhoz érve pedig betöltik szerepüket természetes környezetükben. 
Szeressük és fogadjuk el egymás sokszínűségét, mert együtt tudjuk csak igazán betölteni emberi rendeltetésünket! :-)


I. Korintus 12, 12-27
Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is.  13Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók, akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.  14Mert a test sem egy tagból áll, hanem sokból. 15Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? 16És ha ezt mondaná a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? 17Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész test hallás, hol lenne a szaglás? 18Márpedig az Isten rendezte el a tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. 19Ha pedig valamennyi egy tag volna, hol volna a test? 20Így bár sok a tag, mégis egy a test. 21Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád szükségem", vagy a fej a lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22Ellenkezőleg: a test gyengébbnek látszó részei nagyon is szükségesek, 23és amelyeket a test tisztességtelen részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük körül, és amelyek ékesség nélkül valók, azok nagyobb megbecsülésben részesülnek: 24az ékeseknek azonban nincs erre szükségük. Isten szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb rendűnek nagyobb tisztességet adva, 25hogy ne legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen gondoskodjanak egymásról a tagok. 26És így ha szenved az egyik tag, vele együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül az egyik tag, vele együtt örül valamennyi.  27Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése