Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2014. június 22., vasárnap

A ribizli és a meggy esete

Végre a hét első két napja után kiszabadultunk az iskolából. Apánk kirándulni vitte szülőföldjére az osztálya vállalkozó kedvű tagjait, mi meg itthon tettünk-vettünk. 
A ribizli már nagyon kiabált a bokrokon, hogy érett vagyok, tessék leszedni!!! - sok ág már a földön feküdt a tehertől. Barni volt olyan kedves és kitartó legény, hogy két órán keresztül szedte velem a bokrok ajándékát. Igaz, közben többször is lelket kellett önteni belé, mert unta a babramunkát. Közben átköltötte az éppen aktuálisan kedvenc meséjük, Mulán egyik betétdalát: 
- Bírni kell a próbát, vagy a (hun helyett) ribizli legyőz... - és hősiesen bírta is. Annyira édes volt, hogy nem álltam meg jutalmazni a munkáját (Janka meg irigykedett utána, mert ezt a melót bizony átaludta...).
A bogyókból 4,5 kg-ot eltettem a fagyba, hogy majd krém készüljön belőle. A többit pedig új módszerrel dolgoztam fel. Kaptam szülinapomra anyuéktól egy gyümölcs-lepárló edényszettet (3 lábos, amit egymásba lehet tenni. Alsóban víz, a felsőben, ami lukacsos a gyümölcs és a cukor, a középső pedig átjáróház - felfelé a vízgőz megy benne, fentről pedig a gyümölcs leve -alias szörp- gyűlik össze benne, amit egy csövön ki lehet ereszteni az üvegekbe.) - nos, ezt próbáltam ki. Vicces látvány volt, ahogy a bogyók kiizzadták magukból a gyümölcs levét! Kevesebb munkával járt és tisztább volt vele dolgozni. Eredményként ugyanannyi szörpöt kaptam, mint a régi módszerrel. Hosszadalmas eljárás volt, de mégis rövidebb, mint a régi. Egyenlőre tetszik a dolog. 17 üveg szörpi lett belőle.
Az idén a meggyfánk is beindult. Kivételesen rengeteg meggy termett rajta, szép nagy, egészséges, lédús szemek. Ezt már Janka is segített leszedni és feldolgozni. Ebből is került a fagyba. A maradékot szintén a lepárlóval vettem kezelésbe. 18 üveg szörp és 5-6 l lekvár lett az eredmény. Ez is gyorsabb, tisztább és egyszerűbb munka volt. És a hőkezelésnek köszönhetően nem kell aggódnom, hogy vajon felforr-e a szörpikém...
Gyönyörű és bőséges termésünk volt, hála érte Istennek! :-)

A két befőzős nap között pedig pihenésképpen kimostam (és vasaltam) az iskolai függönyöket és egyéb textíliákat a termeinkből.

2 megjegyzés:

  1. Szia. Az a kérdésem, hogy a meggyet kimagoztad mikor a párolóba tetted, vagy sem. Köszi a választ.

    VálaszTörlés
  2. Magostul tettem bele, és utána egy nagy lyukú tálban (salátamosó tál) átpasszíroztam a félig megfőtt meggyet, a mag meg benne maradt.

    VálaszTörlés