Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2013. július 11., csütörtök

Madárvész

Néhány hete egy rigó kezdett fészket rakni a konyhánk előtti kis féltető alatt. Sokszori próbálkozás után végre talált olyan helyet a gerendán, ahol biztos fészket tudott építeni. Lelkesen figyeltük, hogyan dolgozik, a párja meg vigyázta a munkáját. Aztán csak ült a fészekben. 4 tojása lett (mint utóbb kiderült). Először 2 fiókát fedeztünk fel, amint eteti őket. 1-2 nap múlva egy este jött a szúnyogpermetezős füstölős jármű - reggel az egyik fiókát holtan találtuk nem messze a fészektől. Aznap este megint permeteztek, csak a repülőről - reggelre a másik fióka is elpusztulva hevert a földön. Viszont az anya egy újabb (3.) fiókát etetett, aki később kiesett a fészekből, észrevettük, és egy szalvéta segítségével visszatettem a helyére. Közben észrevettem, hogy még egy tojás van. Mára eltűnt az anyarigó, meg az a fióka is, amit visszatettem. Közben kikelt a 4-ik tojás is, de a fióka elpusztult.
Szegény gyerekeim nagyon elkeseredtek, mert nagyon tetszett nekik a fészek, ahogy esznek a fiókák, csöndben figyelték, nehogy megijesszék őket; várták, milyen lesz, mikor repülni tanulnak majd...
Talán majd legközelebb.
Kíváncsi vagyok, kacsamamánk milyen szerencsével jár a tojásaival, mert hiába zártam el napközben a többi jószágtól, mégis már vagy 15 tojást összetörtek alatta. De nem adja fel, szorgalmasan ül - már nem is zárom el, de fogalmam sincs, van-e még alatta egyáltalán tojás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése