Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2014. május 14., szerda

Újra kezdődik a befőzés!!!! :-)

Végre, végre, friss, illatos virágok pompáznak és csábítanak :-) És készül a sok-sok virágízű limonádé :-) Aztán, hogy később is legyen belőle, mikor már nincs friss virág, készül a szörpike egy jó régi Praktikában megjelent recept szerint. Ez bodzára íródott, de egy az egyben alkalmas az akác elrakására is.

1,5 liter vízben feloldunk 4 dkg borkősavat, majd egy éjszakára beleáztatunk annyi virágot, amennyi belefér (eredetileg 20 dkg-ot írt a recept).
Másnap szirupot főzünk 5 l víz és 2,5 kg cukor felhasználásával. Mikor kihűlt, összekeverjük a leszűrt viráglével. A recept szerint nem kell bele tartósítószer, de úgy nekem mindig megbuggyant (minden bizonnyal a víz minősége miatt). Így maradtam a jól beváltnál - a szörp tetejére szórok egy csipetnyi szalicilt. Igen, szalicilt, mert: a, nincs mellékíze - b, vérhigító hatása miatt pl. erre kifejlesztett gyógyszerek alapanyaga (előzzük meg a vérrögképződést és következményeit - persze ésszel és mértékkel!) - c, amikor még lehetett kapni, az utolsó pillanatban beszereztem belőle egy nagy adagot, egyébként meg interneten ma is elérhető.
Így, ebből a mennyiségből kb. 7,5 l szörp lesz.

Nekem lett 15 l bodza és ugyanannyi akác, mivel dupláztam az egészet. Nyami, nyami, nagyon finom! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése