Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2023. december 24., vasárnap

Nyomozósdi Kiskunhalason

 Egy szép napsütéses novemberi napon Zsombor Kiskunhalason minősített. Elmentem vele, mert nyomozni szerettem volna. Az egykori polgári iskolánknak volt egy nagyszerű tanárnője, Csiky Anna, aki innen Halasra ment tovább, és az államosításig ott volt a polgári leányiskola igazgatónője. Az ő további életútjára voltam kíváncsi. 

Az egykori polgári leányiskola szépen felújítva ott áll a teplom tövében. Az udvarába be tudtam menni. Csiky Annáról annyit sikerült kiderítenem, hogy nem Halason halt meg, az államosítás után elment onnan, nem tanított tovább. Az iskolai évkönyveket egy kedves úriember segítségével sikerült megszereznem elektronikus formában,  ez is egy adalék az élettörténethez. A kérdés - vajon hová mehetett ezután? Budapestre? Debrecenbe, ahonnan származott? Újabb rejtélyek, remélem egyszer sikerül majd kideríteni... 

A nyomozás után újabb nyomozás következett - geoládát kerestem a tónál. Sikerült is megtalálni - először a pótjelszót, aztán magát a fifikásan és nagyon ízlésesen elrejtett ládát is. Ami számomra kedves meglepetés volt azon túl, hogy milyen szép a tó, hogy az ismeretterjesztő tábla alján egy bibliai zsoltárvers olvasható. Ilyet máshol eddig nem láttam még.

"Az egek az Úr egei, de a földet az embereknek adta." Zsoltárok 115, 16



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése