Isten tenyerén

Isten tenyerén
"Életem ott van Isten tenyerén azért nem félek én. Bármi fáj nekem, mosolyog a szemem. Száz jajszó között is bízom vakon, hitem fel nem adom. Rám törhet vadul ezer baj, veszély, Isten így szól: Ne félj! Miért is? Mitől is félhetnék én? az Isten tenyerén!"

2022. december 12., hétfő

"Kodály-140" projekt

 Az idén én is beneveztem a pedagógusokat minősítő játékba, s mikor megjött a felvételről szóló értesítés, neki is álltam a portfólióm megírásának. Nem volt annyira nehéz dolgom, mert évek óta össze van gyűjtve az anyagom, volt miről írni. S mondhatom, élveztem a munkát.

 Írás közben rájöttem, hogy idén ismét kerek Kodály évforduló van. 140 éve született neves zeneszerzőnk. Ezeket az évfordulókat már többször is megünnepeltük a városban - vetélkedőket, koncerteket szerveztem korábban. Most nem akartam városi szintű rendezvényre pazarolni az energiámat, inkáb az iskolán belül gondoltam egy nagyobb szabású megemlékezést véghezvinni. A portfólióba is jól jött egy projektterv, úgyhogy két legyet ütve egy csapásra, nekiálltam az ötletelésnek. Egész jó terv született belőle, aminek végrehajtásában a rajz-technikás és a néptáncos kolléga is a segítségemre volt. A gyerekekkel nagyon sokat dolgoztunk, s a végén egy projektzáró rendezvényen mutattuk be, mire jutottunk. Volt ott ének, játék, tánc, furulyázás, kiállítás a munkáikból - színezés, gyűjtőmunka eredménye, rejtvények, színpadkép a Háry Jánoshoz, térkép, kottahímzés és még sorolhatnám. 

Nagyon örültem, hogy erre a rendezvényre sok szülő, hozzátartozó is eljött, akik örömmel nézték gyerekeiket a színpadon. A gyerekek (többségében, mert azért volt olyan is, aki nem) élvezték a munkát, a szereplést. Persze számtalan baki volt a műsorban, aminek a többségét én követtem el. De legalább volt min mulatni. Nagy öröm volt, hogy sokan legyőzték önmagukat, sokat fejlődtek a munka során. 

Padlet oldal, ahol meg lehet nézni a projekt eredményét - ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése